ROMANIA!!!! MARELE MEU UNIVERS!!?!!!:))

MAI ANIMALELOR!!!GAOZARILOR!! TARA LUI ALMANAHE!! CARE ESTE!!!! PAC!!PAC!!!! PASARICA!!,,CIGANGA PUTITA,,!! CIURUITILOR!!! V-AM FACUT SI LA ALEGERILE ASTEA!!!!!

miercuri, 30 septembrie 2009

CUMPAR BLUGI RUPTI!! IN FUND, DESIGUR!!
    DIN CATEGORIA ,,ROMANII SI CONCEPTIILE LOR ,,

Ultima geana de soare a zilei se incapataneaza sa patrunda in camera si mi mangaie pleoapele cu insistenta. Ma deranjaza tare si i trag o ijnuratura, cu mare naduf, desi stiu ca destul de curand am sa ii duc dorul. Vreau sa va zic cateva vorbe inainte sa fug la berule. Cu o muzica indracita, din celebrul joculet de maniaci NFS, care dupa varsta de 18 anisori naste adevarati monstri pe sosele, rememorez un moment al zilei asupra caruia am sa ma aplec.


Azi la cafeaua de la job, la o mica sueta, la care s-au lipit ad-hoc mai multi slujbasi la stat, am surprins o tara a societatii noastre bine inradacinata. Un nene coleg, cu parul alb si a carui profesie de o viata este invartitul covrigului, imi spune: sefu, cat ti-a luat sa freci pantalonii cu caramida? Ma uit si –i dau dreptate. Este acea culoare, luata de-a gata din magazin fara sa mai depui eforturi sa se jerpeleasca nadragii si sa astepti trecerea timpului sa curga atele de pe tine. Ma uit in continuare si nu vad nimic ciudat la blugaria de pe mine. Cei drept, sunt rupti in ambii genunchi, pe la buzunare, usor la fund, cat sa se vada buca si n alte cateva locuri. Nimic ciudat, desi in vocea companionului meu se simte o mica ironie si o picatura de repros parintesc. Si ca o constatare, mai mult pentru sine, dar ca sa aud si eu, imi zice: Esti mare pe aici! De as fi in locul tau, numai la patru ace as sta!Ehhh!! De-as mai fi eu tanar…… si regretul isi face loc in vocea insului amabil si sfatos.


Instantaneu mi a rasunat in minte acea zicala pe care am auzit –o de multe ori in adolescenta de la parinti, apoi s-au saturat sa o mai repete, vazand ca nu ai cu cine sa discuti si ca vorbele trec pe langa mine fara sa le bag in seama. V-ati prins, nu? Haina face pe om, dragilor. Asta i problema noastra. Fudulia. Salveaza saracia!


Da sunt slujbas la stat. Si care i spilul, ca nu inteleg? Daca ma imbrac in sarcofag(a se citi costum) ma luminez si generez mai bine solutii pentru job? Ma respecta statul mai mult daca imi pun sacou si stau ca boul la birou? Sau pot intra in fata ca sa nu mai stau la coada?


Este acelasi stat care deunazi mi-a spus ca miros a prost cand cu o masura stalinista stalinista din functia de conducere a ,intreprinderii,,(ca sa l citez pe nenea cu covrigul) m-a eliberat. Fara sa i pese de sacou, de barba rasa si de figura mea angelica de ,,bou,,. Evident, celebrul ordin, ma cam prinsese la sacou!!!!

Va spun voua! Au trecut 20 de ani de la clipa sublima de libertate. Si doar atunci, in acele momente de dupa 89, am respirat un aer adevarat. In rest nimic. Ai nostri conationali au ramas prinsi in stereotipii, incastrati de clisee si invidii. Si limitati la mici perceptii, cu ochelarii de cal bine infipti pe chelie, emit axiome si impresii. Si isi educa plozii sau nepotii exact prin prisma propriilor perceptii!!! Sau conceptii!!! Hai paaaaaaaa! Ca sigur ati patit asa ceva! Va astept povestea, da, da da!!!!!

Niciun comentariu: