ROMANIA!!!! MARELE MEU UNIVERS!!?!!!:))

MAI ANIMALELOR!!!GAOZARILOR!! TARA LUI ALMANAHE!! CARE ESTE!!!! PAC!!PAC!!!! PASARICA!!,,CIGANGA PUTITA,,!! CIURUITILOR!!! V-AM FACUT SI LA ALEGERILE ASTEA!!!!!

marți, 6 octombrie 2009


INVENTAR











Cum orice dugheana serioasa se respecta si face inventarul la timp, corect si doar pe caiet, pentru a fi aratat in caz de control, asa m - am trezit eu astazi sa rememorez ce mi s - a intamplat dupa ce l - am pus pe nefratele Ceacescu, cum ii zic americanii, la saramura.






Fiind copil n - am priceput ce s – a intamplat si de ce este lumea asa de furioasa pe bietul om, insa vazand atata suparare am zis totusi faptul ca se lua lumina zilnic si nu prea aveam decat jumatate de paine pe zi ptentru masa, isi merita soarta si m – am solidarizat voluntar. De fapt pe loc a fost o transformare. Din vlastar comunist mi- am insusit pe loc valorile democratiei decadente si capitaliste.






Totul a inceput cu marea rebeliune de a nu – mi face temele, apoi primele chiuluri si colac peste pupaza, ceea ce a fost bomboana pe coliva si a starnit furia lui El padrino, mi – am lasat pletuta pana la ureche. Nu va mai spun ca daca nu l parleau pe Ceacescu, de tunsoarea la castron nu scapam, iara parintele meu ar fi exersat in continuare arata frizeriei pe chelia mea.




Apoi am descoperit vodka Scandik la cutie. Si ce buna a fost!!! In ultima banca din clasa, afundati intre paltoanele colegilor, trageam cu paiul din cutia de vodka si mintea incepea sa patineze. Placut gust avea libertatea! Se petrecea totul pe ritm de Nirvana, Queen, Metallica, Guns n Roses si Iron Maiden.




A venit si momentul despartirii de colegi, cand viata ni s-a aratat toata in fata ochilor, nu inainte de a ni se profeti, de catre dirigu, ca o sa ajungem sa cersim la metrou si sa dam in cap la oameni.




Au urmat doi ani superbi, imbibati in jumatati de saniuta si calutu cand, intre doua incercari de a intra la facultate, am trait intens si mi s-a aratat si perspectiva de somer, primul viciu al lumii capitaliste. Dar ce conta? Pe atunci inca se simtea gustul libertatii si viitorul roz il zaream destul de usor. Rockul ne unea pe toti. Cu sinceritate va spun ca o mare prietenie m – a legat de multi oameni in acele clipe si cu o parte din ei ma vad si astazi si a ramas si trairea vie din Don Pedro si Mirado. Craiovenii stiu despre ce i vorba!!!




Ei da! Ce vremuri. Si Motu Pitis tot tanar pe atunci si ne incanta cu versurile lui mestesugite.




Sa nu credeti ca i lunga perioada aceasta de visare. NUUU!! Pe la 20 de anisori a aparut si seriozitatea si viata de student. Ca pe atunci daca nu intrai la facultate in sesiunea singulara din toamna( o singura alegere trebuia sa faci si doar un dosarel, pentru cei tineri de stiut), sprijineai blocul tot anul pana la urmatoarea incercare.




Un alt capitol! Mare dragilor si tare intens. Ma coplesesc amintirile unei studentii eminamente traita intens. Si viata de caminist la malul marii. Si am decis. Arheologia salveaza Romania!!! Recen mi – a spus superbase(ati remarcat ca nu am scris cu majuscule in asa fel sa il fac erou) ca din vina mea si a breslei nu s-au construit autostrazi in Romania:)). Treceau anii de facultate in ton cu mineriadele. Si cu anotimpurile. Caci pe atuci iarna nu era ca vara si Tatuca Cotrocelus se ocupa de autostrazi. Ca flota deja o vanduse.




Ce pot spune este ca pe masura ce aprofundam viata, rozul incepea sa se indeparteze si un gri permanent mi se instala in orizonturi. Licenta si inceputul vietii de proletar, ati ghicit, nu ca arheolog am debutat ci ca profesor, m - au lamurit total ca insul cu nume de actiune(imprastiere de Gazul sarin sa i spunem, ca fusese la moda pe atunci) prorocise bine. Iarna nu – i ca vara si chenzina de dascal ca cea de ceferist. Ce lefuri mai aveau prin 2000!! Toata tara ii invidia.




Si a inceput umilinta. Cu cozi anuale la inspectorat, pentru o repartitie mai a catarii, la drum cu asfalt, cu naveta nedecontata si un Basantu alergand alaturi cu mine in cursa spre Cotroceni, m - am afundat in cloaca de zi cuzi a societatii noastre.

 
La aproape 20 de ani de cand Brucan previziona ca peste 20 abia o sa ne tezim la realitate, trag linie, fac inventarul si zic. Mare dreptate ai avut bre!. Insa te – ai inselat cu poporul caruia i-ai prezis. Ai fost prea optimist!!!! Hai paaaaaaaaa!!!


Ca i inteleg pe cei ce au plecat din Romania!!!


De la PODI rememorare!!

Niciun comentariu: